ABC-Appartementen Oploskoffie Krachtcentrale-Hoogkerk GICOM deVink_logo CO_creativeOperation_2 Jurgens_logo Exposar_FashionShoot_logo VarenmetRob 4Ever ProTeam logo Pixellent logo jbvandergeest_logo_Photography In-werking_logo Dick Zuidema logo DelfSail 2016 beeldmerk Gelegenheidslogo wijkcentrum het Floreshuis The Mystery Club Transition Town Groningen EU RuG Occasion logo B’rooche interiør Philips Philishave jubileum logo Philips Personal aroma Philips kitchen appliances

Cliënt:

Logo-ontwerp

Case:

De opdracht van ABC Appartementen Curaçao. Ontwerp een logo met een caribische en vakantie uitstraling. Kleurrijk. Dan spreekt het logo zo goed als voor zich. Hoewel de ara niet DE vogel van Curaçao is staat deze vogel wel symbool voor tropische. Laten we eerlijk zijn, in het logo van van der Valk staat een toekan en daar vliegen ook weinig van in Nederland.
Naast een portretversie heb ik ook een landscape versie van het logo gemaakt.






















Oploskoffie is een initiatief van de Krachtcentrale Hoogkerk. Bewoners kunnen ideeën en plannen bespreken in een team en eventueel gebruik maken van de kennis en kunde (kracht) uit de Krachtcentrale.

































Case
De Krachtcentrale Hoogkerk is een initiatief waarin diverse ondernemers, die sociaal maatschappelijk willen ondernemen, een community vormen in Hoogkerk.












Case
GICOM. Groningse ICT Combinatie. Het aanspreekpunt voor de complete kantoor automatisering. Een kluster van bedrijven waaronder Lavant Office Solutions, MarMac Automatisering en Sollie.Comm Telecom diensten. Kennis en ervaring gebundeld. Een sterke combinatie met een krachtig beeldmerk.

















Case
de Vink Las- en snijwerken. De Vink had zelf al een schets gemaakt van zijn logo. Aan mij om daar op door te borduren of met een ander idee te komen. Ik heb twee ideeën gelanceerd. Vink als vogel en vink van 'afvinken/goed'. Het is de eerste geworden. Daarna aan de slag met het visualiseren. In een paar schetsen wat richting aangegeven en zo is lettertype, kleur en vorm gekozen.


















Case
Creative Operation. Bij Creative Operation ligt de focus op ontwikkeling van ideeën naar producten. "Our mission: Make life easier!"
Menselijk aspect, simpel, sterk, creatief zijn wat kernwoorden. In de website www.creative-operation.com zijn de variatiemogelijkheden van het logo goed zichtbaar.
Het visitekaartje is in de maak.
















Case
Jurgens Bedrijfsconsultancy. Koen Jurgens van Jurgens consultancy had een uitgesproken mening over vormentaal en kleurgebruik. Het moest een groeimodel worden. Sterk kleurgebruik en een professioneel maar eenvoudig logo.














Case
Exposar FashionShoot. Een onderneming waar mode centraal staat.
De vraag was om een logo te ontwerpen met een 'fashionable' uitstraling. Naast een logo zijn meerdere uitingen in ontwikkeling. Over het doel van de onderneming later meer.












Case
Varenmetrob.nl zegt het eigenlijk al. Varen met Rob. Of varen met zijn RIB of zeilen. Voor elk wat wils. Gewoon waterplezier.







Case
4Ever ProTeam is een Network Marketing organisatie. De roots liggen bij 4Ever in de USA. De wens van 4Ever ProTeam was er een element in voor moest komen dat symbool staan voor (persoonlijke) groei. Daar is de groei curve uit ontstaan. De curve heeft ook weg van een plantje. Voor de kenners van Network Marketing, en met name 4Ever, weten dat dit gebaseerd is op producten gemaakt uit de Aloe Vera plant.











Case
Logo ontworpen voor een fotograaf werkt onder de naam Pixellent foto. Dit logo hoeft volgens mij geen uitleg. In de briefing stond 'kleurig, subtiel en design'











Case
Johann van der Geest Fotografie. Ik ben op zoek gegaan naar een niet direct voor de hand liggend en vervreemdend logo. Met als thema "There is a story in Everything". Als autonoom fotograaf ben ik op zoek naar krachtige beelden, composities en kleurgebruik.







Case
Logo ontwerp voor praktijk voor psychiatrie In~werking. Ik heb gekozen voor een accent op het koppelstreepje. Het koppelstreepje verbindt. Het ene woord met het andere. De één persoon met de andere. Daarnaast is de tekst een schreefloze letter omdat het een zakelijke professionele stijl is waaronder vele disciplines gehangen kunnen worden maar de naam is ook een schreefloze letter omdat het koppelstreepje een schreefletter is en het accent versterkt. Het koppelstreepje is een golfbeweging.














Case
Logo voor Dick Zuidema. Deze stylist gaat het roer omgooien en begint een charterbedrijf in Griekenland. Al zeilend zuidwaarts met zijn jacht de EDENI. Dat is de reden waarom ik een windroos heb gebruikt voor zijn logo. (Toepassingen; zie www.jbvandergeest.nl/portfolio/dick-zuidema-edeni-greece/

















Case
DelfSail 2016 beeldmerk. Mijn inzending voor de logo ontwerp wedstrijd. In maart 2013 genomineerd (bij de laatste 10). Eind maart wordt de selectie (top 3) bekend gemaakt. Daarna is er een publiek internet stemronde. De meeste stemmen gaat dan winnen.

























Case
Logo Open Floreshuis
Speciaal voor de opening van het nieuwe seizoen is een open huis logo ontworpen en toegepast op flyers, posters, Facebook evenement en programma.
Cliënt: Wijkcentrum het Floreshuis






Case
The Mystery Club
Een club zonder doel en zonder plan gaf mij een 'Mystery" briefing. Ik heb voor hun Mystery Club een gelegenheidslogo ontworpen binnen een dag. Dat was de enige voorwaarde. Wat er verder mee gebeurt is voor mij een mystery.











Case
Transition Town Groningen
Transition Towns zijn lokale gemeenschappen (grote en kleine steden, dorpen, wijken, eilanden) die zelf aan de slag gaan om hun manier van wonen, werken en leven minder olie-afhankelijk te maken. Piekolie en klimaatverandering zijn de belangrijkste drijfveren om in actie te komen voor verandering van onderop! Het logo voor Transition Town Groningen bevat 3 belangrijke elementen. 1] de Martinitoren als wijzer en als herkenbaar stadselement 2] dat de fossiele brandstofwijzer al over de helft is. 3] het blaadje onderaan het logo is het beeldelement welke ook gebruikt word in het logo van TransitionNetwork.org










Case
Occasion
Het Occasion-project is een programma van de Europese Unie welke in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen ondersteuning en internet services aanbied aan de Academische gemeenschap in de Caucasus en Centraal Azië.
Client: Rijksuniversiteit Groningen
















Case
B'ROOCHE Interiør
Een briefing met veel vrijheid. Moest stevig staan en goed toepasbaar zijn op huisstijl elementen waaronder labels ruit- en gevelreclame.



















Case
Dit logo is gemaakt voor het 50 jarig bestaan van het Philishave scheerapparaat.
17 jaar later schaft Philips de naam af. Philips geniet wereldwijd een grote naamsbekendheid en Philishave minder. onder de naam Philips worden de shavers nu verkocht. Dit logo staat verder beschreven op pagina Philips.
Client: PHILIPS









Case
Personal Aroma. Briefing: Maak en logo voor op de koffiezetter en de verpakking. Het moet in het klein nog stevig staan. De naam Personal Aroma kreeg ik aangereikt evenals de uitleg wat dat inhield. Met de bewuste koffiezetter kon je zelf de sterkte bepalen van je koffie. De uitwerking spreekt voor zich.
Client: PHILIPS









Case
KA is de afkorting van Kitchen Appliances. Dit logo was het logo voor alle communicatie betreffende keukenapparaten van Philips. Als je het logo 180 graden draait staat er nog steeds KA alleen dan met een deksel in plaats van een kom.
Client: PHILIPS

Service:

  • Art direction
  • Grafisch ontwerp
  • Illustratie