Cliënt:
DESI Delfzijlse verffabriek
Case:
De Delfzijlse verffabriek wilde af van de wir-war aan verfnamen en etiketten wat in de jaren was ontstaan. Elk type verf had namelijk z'n eigen naam. De vraag was of er één sterk merk van gemaakt kon worden. Omdat elk product wel bekend was, is uiteindelijk gekozen voor de merknaam DESI.
Als eerste is het beeldmerk ontworpen. Daarna is een plan gemaakt om alles logistiek voor elkaar te krijgen. Niet alleen de vormentaal en typografie maar ook het gebruik van kleuren moest goed afgestemd worden. Naast de etiketten en blikken zijn ook ontwerpen van kleurenkaarten en waaiers, displays, verfschappen en promo materiaal zoals draagtassen, roerhoutjes, speelkaarten en petjes gemaakt. Logistiek een hele klus dus.
Van een wir-war aan merken naar één sterk merk.
Service:
- Corporate branding
- Creative consulting
- Grafisch ontwerp
- Print advies/begeleiding
- Advertenties
- Busreclame